Gå til innhold

Uke 9 – 2013, 25. februar – 3. mars

24. februar 2013

Denne uka: Det har ikke vært all verdens til intensitet på treninga i det siste, men jeg har om ikke annet trent et ok antall timer. 4,5 timer de to siste ukene er jeg fornøyd med, og tenker å fortsette med det. Jeg må egentlig være flinkere til å kjøre steinhardt når det skal være hardt, og flinkere til å ta det veldig med ro på det som skal være den ene litt lengre, rolige turen. Planen denne uka er å få til 4 gode økter, der en av dem har en lengde på rundt to timer. Da er det tre økter igjen, og de skal brukes til et langt drag (40 +), 8-minuttere, og et eller annet i mellom der på den siste.

Mandag: Hadde gledet meg skikkelig til en langtur i lysløypa på ski, men det jeg trodde var blå- eller fiolett-swixføre viste seg å være type knallhardt klisterføre. Misliker sterkt å holde på med klister, særlig å ta det av. Men jeg klæsja på noe fiolett klister, toppa med multigrade fra Rode og dro avsted. Hadde veldig gode ski, men føret var kjipt. Steine hardt og slitte spor. Gikk fire runder i 5-kilometern fra Storsvingen, og syntes det fikk holde. Planen var egentlig å holde på i to timer, men etter halvannen time rundt og rundt på det føret der orket jeg ikke mer. 4×5 km langrenn altså. Ble passe sliten, ikke pusten, men av å bruke mer av kroppen over litt tid. Deilig.
Tirsdag: Litt småsur i beina etter gårsdagens skitur, men jeg måtte bare på rulla og komme i gang med mer normale wattverdier til tross for nytt og «tregere» hjul. Planen var et langt drag, og jeg tok en sjangs og startet på 300 watt. Det fungerte egentlig overraskende bra, selv om jeg ble dyktig sliten på slutten. 1×40 på 300 watt.
Onsdag: 
Torsdag: Skikkelig tung i beina, så i dag var planen å vispe rundt så lenge jeg orket på lav intensitet. Det er rett før jeg går på veggen når jeg nærmer meg en time på rulla, så det ble med 1×60 på 220 watt. Lett, men det var også meningen.
Fredag: Har fått litt sansen for «Angels»-videoen til The Sufferfest der det kjøres et drag over/under (terskel) i ti minutter (ett minutt over, ett minutt under, osv.), og så tre 8-minuttere til slutt. Beina kjentes veldig bra ut i dag, så jeg satte av gårde med 310/290 som over/under, og det gikk fint. Siden det nye hjulet kom på plass har jeg vært skeptisk til å prøve høyere watt, men i dag måtte jeg bare ta sjansen. Startet første 8-minutter på 320 watt, og det gikk overraskende bra. Den andre 8-minutteren gikk også over all forventning, men det tredje draget ble det ikke noe av etter som Vilja hadde våknet fra duppen sin og ropte etter pappa… 1×10 o/u 310/290 watt + 2×8 320 watt.
Lørdag: 
Søndag: Lite motivert for en tung økt, så det ble en ny runde med 1×60 på 220 watt.

No comments yet

Legg igjen en kommentar