Gå til innhold

Uke 14 – 2013, 1.-7. april

2. april 2013

Denne uka: Det har blitt april, og det er en drøy måned til rittsesongen kanskje starter med Byneset-Klæbu rundt. Vet ikke om jeg skal være med, men jeg har uansett tenkt å legge om treningen litt og legge mer vekt på kortere og hardere intervaller. Tenker at av tre økter skal to være 4-minuttere (4-6), og en med 8-minuttere. Blir det tid og anledning til noe mer skal jeg fylle på med mengde (rolig) og eventuelt prøve å pushe en 40-minutter på 320-330 watt.

Mandag: Til tross for det som står over om å legge om på treningen var dagens plan en god, gammel 40-minutter. Kjørte i gang på 320 watt og syntes det fungerte fint, helt til jeg passerte 10 minutter. Fikk det skikkelig i beina, og det ble bare værre og værre. Pulsen kom aldri opp, men jeg følte meg helt kaputt likevel. Etter 16 minutter ble det full stopp. Hadde ikke sjangs til å fortsette på samme intensitet heller, så etter en pause startet jeg på 300 watt. Trodde det kanskje skulle holde i de siste 24 minuttene, men neida. Etter 10 minutter sa hode og bein takk for seg, og jeg stod av. 1×16 på 320 watt + 1×10 på 330 watt. Skit.
Tirsdag: I dag var planen å kjøre 6 4-minuttere på en intensitet med utgangspunkt i en gjetning om at 4 drag på 370 watt skal gå fint. Tenkte som så at om det går, så går sikkert 5 drag på 360, og om det går så går sikkert 6 drag på 350. Jeg startet, og det fungerte fint i tre drag. Det fjerde ble skikkelig tungt, og jeg vurderte å stå av. 4×4 er jo liksom ikke så ille. Men intensiteten hadde ikke vært skyhøy, og april er liksom ikke måneden å kutte ned på treningsøkta fordi det gjør litt vondt… Fikk klemt ut ett skikkelig drag til, men det sjette draget ble vondt. Måtte ha en kort pause etter 1.30, det samme etter 2.30. Men jeg kom i mål. 6×4 på 350 watt.
Onsdag: 
Torsdag: 
Fredag: Ny kort, har intervalløkt på planen. Fikk det ganske fort i beina i dag, så jeg fikk bare kjørt fire drag. Ser på pulsdata at makspuls bare var 87 % HFmax, så i dag var det noe som ikke stemte. 4×4 på 350 watt, som er litt under pari.
Lørdag: 
Søndag: Planen var å kjøre ny intervalløkt om kvelden, men så var vi heldige å få barnevakt. Med fint vær og gode snøforhold i marka la vi derfor skiene i bilen og tok en rolig langtur på ski. Startet fra Granåsen, gikk langveien til Rønningen, ned til Marka, opp Lindboeløypa, innom Elgsethytta, ned til Fjellsætermyrene og mot Grønlia, via Stykket og tilbake til Granåsen. En kjempefin tur! Fikk sykt glatte ski på slutten, så de 4-5 siste kilometerne ble det stort sett bare staking. 1t 57 min på ski, 21,2 kilometer. Najs.

No comments yet

Legg igjen en kommentar