Gå til innhold

Uke 13 – 2010, 29. mars-4. april

23. januar 2012

Plan for uka: Forrige uke var en ganske god treningsuke, og siden dette er påskeuka hadde jeg tenkt å følge opp med en del god trening. Trodde forkjølelsen var ferdig når kroppen funka så bra sist helg, men tok litt feil der. Mandag var bihulene steinvonde, og trening var uaktuelt. Håper resten av uka blir brukbar. Satser på en blanding av rolig trening i form av skiturer med Linda og Milian, og noe hardt på sykkel. Det kan bli aktuelt både med terskel- og pulsøkter inne, men også lange intervaller utendørs på sykkel, hvis vær og føre er bra. Det hadde også vært godt med en 2-timerstur på sykkelen, men jeg får se om det blir tid til den slags utskeielser denne uka…

Mandag: Fri (syk)
Tirsdag: PulsSpinn, 4×4-intervall. Bra økt. 58 minutter.
Onsdag: Økt 1: Rolig ski m/pulk. 75 minutter. Økt 2: 2-4-6-4-2-intervall. 50 minutter.
Torsdag: Sykkel. Lapskaus med våryr rittsykkel. 60 minutter.
Fredag: Ski m/ pulk. Rolig start, ikke fullt så rolig avslutning. 90 minutter.
Lørdag: Økt 1: 2×4-intervall sykkel. Dritøkt. 40 minutter. Økt 2: Rolig ski. 90 minutter.
Søndag: Sykkel. Dassetempo Heimdalsrunden. 56 minutter.

Oppsummering (519 minutter): 8 timer og 39 minutter trening på én uke er noe jeg svært sjelden får til. Selv om mye av aktiviteten denne uka har vært lite spesifikk, og noe har vært av heller dårlig kvalitet, ser jeg positivt på såpass høyt aktivitetsnivå. Jeg har to gode (og en dritdårlig) intervalløkter, tre langkjøringer på ski, og to lompeturer på rittsykkelen. Uka begynte bra med en knallbra økt på tirsdag, men mot slutten av uka merket jeg at beina ikke var helt som de skulle. Søndagens lompetur var derfor herlig. Sykla bare rolig og nøyt hvor digg sykkelen er å sitte på. Med stiv karbongaffel er den superlett og skikkelig morsom å kjøre med. Og setet er en drøm…

No comments yet

Legg igjen en kommentar